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광고의 아버지, 데이비드 오길비David Ogilvy 의 일생, 생애 - 위키피디아 번역

SGZ 2013. 2. 6. 19:45

참고- 

한글 위키보다 영문 위키에 정보가 훨씬 많네요.

내용 이해될 정도로만 쭉 읽으면서 번역한거라서 오역/의역/생략 충분히 있을 수 있어요.



출처: http://en.wikipedia.org/wiki/David_Ogilvy_(businessman)

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David Ogilvy


Born 23 June 1911

West Horsley, Surrey

Died 21 July 1999 (aged 88)

Château de Touffou, Bonnes, France

Occupation Advertising executive



David Mackenzie Ogilvy, CBE, (23 June 1911 – 21 July 1999), was an advertising executive. He has often been called "The Father of Advertising."[by whom?] In 1962, Time called him "the most sought-after wizard in today's advertising industry." [1]

데이비드 맥킨지 오길비 는 AE 였으며, "광고의 아버지" 라고 흔히 불리고는 한다. 1962 년, 타임지는 그를 "오늘날의 광고산업에서 가장 필요했던 마술사" 라고 칭했다.



Early life (1911–1938)


David Mackenzie Ogilvy was born on 23 June 1911 at West Horsley, Surrey in England. His mother, Dorothy Blow Fairfield, was Irish. His father, Francis John Longley Ogilvy (c. 1867 - 1943) was a Gaelic-speaking Highlander from Scotland who was a classics scholar and a financial broker. Ogilvy attended St Cyprian's School, Eastbourne, on reduced fees because of his father's straitened circumstances and won a scholarship at age thirteen to Fettes College, in Edinburgh. In 1929, he again won a scholarship, this time in History to Christ Church, Oxford.

오길비는 2011년 6월 23일에 영국에서 태어났다. 어머니는 아일랜드인이었고, 아버지는 고전 학자이자, financial broker 인 스코틀랜드인이었다. 그의 부모는 궁핍했기 때문에 그는 장학금을 받으면서 공부했다.


Without the scholarships, Ogilvy would not have been able to attend Fettes or Oxford University because his father's business was badly hit by the depression of the mid-1920s. His studies were not successful, however, and he left Oxford for Paris in 1931 where he became an apprentice chef in the Majestic Hotel. After a year, he returned to Scotland and started selling Aga cooking stoves, door-to-door. His success at this marked him out to his employer, who asked him to write an instruction manual, The Theory and Practice of Selling the AGA cooker, for the other salesmen. Thirty years later, Fortune magazine editors called it the finest sales instruction manual ever written.

아버지의 사업이 1920년대 중반의 불황 때문에 타격을 입었기에, 오길비는 장학금 없이 공부할 수 없었다. 그의 학업은 그닥 성공적이지 않았다. 1931년, 오길비는 파리로 이사가서 마제스틱 호텔의 견습 요리사로 일한다. 1년 뒤, 그는 스코틀랜드로 돌아와서 Aga 의 요리 스토브 방문 판매원으로 일을 시작했다. 방문 판매원으로써 성공적이었던 그는 고용주의 인상을 끌었고, 고용주는 그에게 다른 세일즈맨을 위한 매뉴얼, The Theory and Practice of selling the AGA cooker 를 써줄것을 부탁한다. 13년 후, 포춘지의 편집자는 이를 '역사상 가장 훌륭한 세일즈 매뉴얼' 이라고 칭했다.




After seeing the manual, Ogilvy's older brother Francis Ogilvy - the father of actor Ian Ogilvy - showed the manual to management at the London advertising agency Mather & Crowther where he was working. They offered the younger Ogilvy a position as an account executive.

오길비의 형인 프란시스 오길비는 매뉴얼을 본 뒤, 그것을 그가 일하던 런던의 광고 대행사 매더&크라우더 의 직원에게 보여주었고, 그들은 젊은 오길비에게 AE 로써 일해볼것을 제안했다. 




When Ogilvy "tasted blood"


After just a few months in advertising, Ogilvy took the discipline in a whole new direction. A man walked into Ogilvy's London agency wanting to advertise the opening of his hotel. Since he had just $500 he was turned to the novice, David Ogilvy. Ogilvy bought $500 worth of postcards and sent invitations to everybody he found in the local telephone directory. The hotel opened with a full house. "I had tasted blood", says Ogilvy in his Confessions.[citation needed]

단 몇달간 광고계에서 일한 후, 오길비는 광고계의 완전히 새로운 원칙들을 정했다. 그의 대행사로 호텔의 개업을 광고하기를 원하는 사람이 찾아왔다. 그 사람은 단 500불밖에 쓸 수 없었기에, 당시 초보였던 오길비에게 찾아온 것이다. 오길비는 그 500불로 지역 전화번호부에 있는 모두에게 편지를 보냈고, 호텔은 오픈 당일 객실이 꽉 찼다. 그는 고백에서 "I had tasted blood" 라고 말했다.   


This is also the incident leading him to understanding the importance of direct advertising, his "Secret Weapon" as he says in Ogilvy on Advertising.

이 사건은 그에게 직접 광고의 중요성을 알게 했고, Ogilvy on Advertising 에서는 직접광고를 그의 "비밀 병기" 라고 칭하기도 했다. 

 

At Gallup (1938–1948)


In 1938, Ogilvy persuaded his agency to send him to the United States for a year, where he went to work for George Gallup's Audience Research Institute in New Jersey. Ogilvy cites Gallup as one of the major influences on his thinking, emphasizing meticulous research methods and adherence to reality.

1938년에 오길비는 그가 다니던 대행사에 자신을 미국으로 1년동안 보내줄 것을 설득했다. 미국에서 그는 뉴저지에 위치한 조지 갤럽의 Audience Research Institute 에서 일했다. 오길비는 갤럽에서의 경험을 꼼꼼한 리서치와 현실성을 강조하는 그의 사고방식에 크게 영향을 미친 것이라고 언급했다. 



During World War II, Ogilvy worked for the British Intelligence Service at the British embassy in Washington, DC. There he analyzed and made recommendations on matters of diplomacy and security. According to a biography produced by Ogilvy & Mather, "he extrapolated his knowledge of human behavior from consumerism to nationalism in a report which suggested 'applying the Gallup technique to fields of secret intelligence.'"[2] Eisenhower’s Psychological Warfare Board picked up the report and successfully put Ogilvy’s suggestions to work in Europe during the last year of the war.

세계 2차 대전중, 오길비는 미국 내 영국 대사관에 속한 영국 정보국에서 일했다. 그곳에서 그는 외교와 보안에 대해 조언, 분석하는 일을 했다. 오길비 앤 매더에서 제작된 전기에 의하면, 그는 국가주의와 소비주의적인 인간의 행동을 통해 '갤럽의 기술을 비밀 정보에 적용하기' 를 제안했다. 아이젠하워의 정신적 복지 위원회는 전쟁의 마지막 년도에 유럽에서 오길비의 제안들을 성공적으로 적용하기도 했다.  



After the war, Ogilvy bought a farm in Lancaster County, Pennsylvania and lived among the Amish. The atmosphere of "serenity, abundance, and contentment" kept Ogilvy and his wife in Pennsylvania for several years, but eventually he admitted his limitations as a farmer and moved to Manhattan.

전후, 오길비는 펜실베니아의 란케스터 카운티에 위치한 농장을 사서 소박한 농부로 생활했다. 고요하고, 풍부하고, 만족스러운 생활은 오길비 부부를 펜실베니아에 몇년동안 머물게 했지만, 어느날 농부로써의 한계를 느낀 그는 맨하탄으로 이사한다.


The Ogilvy & Mather years (1949–1973)


Having worked as a chef, researcher, and farmer, Ogilvy now started his own advertising agency with the backing of Mather and Crowther, the London agency being run by his elder brother, Francis, which later acquired another London agency, S.H. Benson. The new agency in New York was called Ogilvy, Benson, and Mather. David Ogilvy had just $6,000 in his account when he started the agency. He writes in Confessions of an Advertising Man that initially, he struggled to get clients. Ogilvy also admitted (referring to the pioneer of British advertising Bobby Bevan, the chairman of Benson) "I was in awe of him but Bevan never took notice of me!" They would meet later, however.[3]

요리사, 리서처, 농부로 일 한 후 오길비는 그의 형이 운영하던 런던에 위치한 대행사인 매더&크라우더의 지원을 받고 그의 광고 대행사를 차리게 된다. 뉴욕에 위치한 새 대행사의 이름은 오길비, 벤슨, 앤 매더였다. 그가 대행사를 차릴 때 그의 수중에는 6000불밖에 없었다. 어느 광고인의 고백에서 그는 당시 클라이언트를 얻기 위해 고군분투했다고 기술했다. 그는 영국 광고의 개척자 이자 벤슨의 사장인 Bobby Bevan 을 언급하며 "나는 그를 존경했지만, 그는 나에게 아무것도 알려준게 없다!" 라고 말하기도 했다.(어쨌든 그들은 후일 만나게 된다)


Ogilvy & Mather was built on David Ogilvy's principles, in particular, that the function of advertising is to sell and that successful advertising for any product is based on information about its consumer.

오길비&매더는 결국 광고는 판매를 위한 것이며, 성공적인 광고는 소비자에 대한 정보에 기반한다는 오길비의 원칙 하에 설립되었다.


His entry into the company of giants started with several iconic advertising campaigns:

거대 광고계에 진입하면서 그는 몇몇 유명한 상징적인 광고 캠페인을 진행한다.


"The man in the Hathaway shirt" with his aristocratic eye patch which used Baron George Wrangell as model; "The man from Schweppes is here" introduced Commander Edward Whitehead, the elegant bearded Brit, bringing Schweppes (and "Schweppervesence") to the U.S.; a famous headline in the automobile business, "At 60 miles an hour the loudest noise in this new Rolls-Royce comes from the electric clock"; "Pablo Casals is coming home – to Puerto Rico", a campaign which Ogilvy said helped change the image of a country, and was his proudest achievement.


안대를 찬 Baron George Wrangell 을 모델로 사용한 "The man in the Hathaway shirt",

Schweppes(음료수 브랜드)를 미국으로 들어오면서, 멋진 수염을 가진 영국인 장군 Edward Whitehead 를 사용한 "The man from Schweppes is here",

자동차 업계에서 유명 카피인 "시속 60 마일의 속도에서, 롤스로이스의 가장 시끄러운 소음은 전자 시계의 소리입니다."

그리고 오길비가 가장 자랑스러워하는, 오길비가 말하기를 국가의 이미지를 바꾸는데 일조했다는 캠페인인 "Pablo Casals is coming home - to Puerto Rico"

와 같은 캠페인들이 그것들이다.



One of his greatest successes was "Only Dove is one-quarter moisturizing cream". This campaign helped Dove become the top selling soap in the U.S.

Ogilvy believed that the best way to get new clients was to do notable work for his existing clients. Success in his early campaigns helped Ogilvy get big clients such as Rolls-Royce and Shell. New clients followed and Ogilvy's company grew quickly.

그의 가장 큰 성공중 하나는 도브를 미국의 가장 잘팔리는 비누로 만든 "도브의 1/4은 수분크림입니다" 캠페인이다. 오길비는 새 클라이언트를 얻는 최고의 방법은 현재 클라이언트의 일을 잘하는 것이라고 생각했다. 그의 초기 캠페인의 성공은 오길비가 롤스-로이스와 쉘같은 큰 클라이언트를 얻는 것을 도왔다. 


In 1973 Ogilvy retired as Chairman of Ogilvy & Mather and moved to Touffou, his estate in France. While no longer involved in the agency's day-to-day operations, he stayed in touch with the company. His correspondence so dramatically increased the volume of mail handled in the nearby town of Bonnes that the post office was reclassified at a higher status and the postmaster's salary raised.

1973년, 오길비는 오길비&매더의 사장에서 은퇴하여 프랑스의 Touffou 로 이사했다. 더이상 대행사의 소소한 일에는 관여하지 않았지만, 회사측과 연락은 하고 지냈다. 그의 수많은 우편물들때문에 그 지역의 우체국이 승격되고, 우체국 직원들의 봉급이 오르기도 했다. 


Ogilvy & Mather linked with H.H.D Europe in 1972.[clarification needed]


Life with WPP and afterward (1989–1999)


Ogilvy came out of retirement in the 1980s to serve as chairman of Ogilvy, Benson, & Mather in India. He also spent a year acting as temporary chairman of the agency’s German office, commuting weekly between Touffou and Frankfurt. He visited branches of the company around the world, and continued to represent Ogilvy & Mather at gatherings of clients and business audiences.

1980 년대에 인도의 오길비, 벤슨 & 매더의 사장직을 맡으면서 오길비는 복직했다. 그는 1년간 독일 지사의 지사장을 맡으면서 Touffou 에서 프랑크프루트로 통근하기도 했다. 그는 세계에 위치한 각국의 지사들을 꾸준히 돌면서 클라이언트와 비지니스인들의 모임에서 오길비&매더를 대표했다.



In 1989, The Ogilvy Group was bought by WPP Group, a British parent company, for US$864 million in a hostile takeover made possible by the fact that the company group had made an IPO as the first company in marketing to do so.

1989년, 오길비 그룹은 WPP 그룹에 8억6천4백만불의 공격적 주식 매수를 받아 합병되었다. 오길비 그룹은 마케팅 회사 중 처음으로 주식에 상장한 그룹이었다.




During the takeover procedures, Sir Martin Sorrell, the founder of WPP, who already had a tarnished reputation in the advertising industry following a similar successful takeover of J. Walter Thompson, was described by Ogilvy as an "odious little shit"[4], and he promised to never work again. (Reports softened it to "odious little jerk", and when Martin Sorrell signed his next company report, he followed the signature with the letters OLJ.) Two events followed simultaneously, however: WPP became the largest marketing communications firm in the world, and David Ogilvy was named the company's non-executive chairman (a position he held for three years). Eventually he became a fan of Sorrell. A letter of apology from Ogilvy adorns Sorrell's office, which is said to be the only apology David Ogilvy ever offered in any form during his adult life. Only a year after his derogatory comments about Sorrell, he was quoted as saying, 'When he tried to take over our company, I would liked to have killed him. But it was not legal. I wish I had known him 40 years ago. I like him enormously now.'

J. Walter Thompson 을 이미 비슷한 방식으로 인수함으로써 광고계에서 명성이 더럽혀진 WPP 의 설립자 마틴 소렐을 오길비는 "역겨운 자식" 이라고 욕하고, 다시는 일하지 않기로 다짐한다. 어쨌든, WPP 는 세계에서 가장 큰 마케팅 커뮤니케이션 회사가 되었고, 오길비는 회사의 명예 회장이 되었다.  시간이 지난 후, 오길비는 소렐을 좋아하게 되었으며, 소렐에 대한 오길비의 사과의 편지는 성인이 되어서 오길비가 한 유일한 사과라고 한다. 1년 뒤, 오길비는 그의 소렐에 대한 모욕적인 언사를 언급하면서 '소렐이 우리 회사를 인수하려 했을때, 그를 죽여버리고 싶었지만 그것은 불법이었습니다. 그러나 지금은 그를 대단히 좋아합니다. 그를 40년 전부터 알았더라면 좋았을텐데요' 라고 말했다. 


At age seventy-five, Ogilvy was asked if anything he'd always wanted had somehow eluded him. His reply was, "Knighthood. And a big family - ten children." His only child, David Fairfield Ogilvy, was born during his first marriage, to Melinda Street. That marriage ended in divorce (1955) as did a second marriage to Anne Cabot. Ogilvy married Herta Lans in France during 1973.

75세가 되었을때, 오길비는 원했지만 얻지 못한 것이 있는지 질문을 받았다. 그는 "기사작위, 그리고 열명의 아이를 가진 큰 가족입니다." 라고 대답했다. 그의 유일한 자식인 데이비드 페어필드 오길비는 멜린다 스트리트와의 첫 결혼생활 중 태어났으며, 1955년에 멜린다와는 이혼했다. 두번째 결혼인 안느 캐봇과도 결국 이혼했으며, 1973년 프랑스에서 Herta Lans 와 다시 결혼했다.


He didn’t achieve knighthood, but he was made a Commander of the Order of British Empire (CBE) in 1967. He was elected to the U.S. Advertising Hall of Fame in 1977 and to France's Order of Arts and Letters in 1990. He chaired the Public Participation Committee for Lincoln Center in Manhattan. He was appointed Chairman of the United Negro College Fund in 1968, and trustee on the Executive Council of the World Wildlife Fund in 1975. Mr. Ogilvy was inducted into the Junior Achievement U.S. Business Hall of Fame in 1979.

오길비는 기사작위는 받지 못했지만, 1967년에 대영제국의 훈장은 받았다. 그는 1977년에 미국 광고인 명예의 전당에 뽑혔으며, 1990 년에는 프랑스에서도 훈장을 받았다. 그는 맨하탄 링컨센터의 대중 참여 위원회의 위원장을 맡기도 했다. 1968년에는 연합 흑인 대학 기금의 의장을 맡기도 했으며, 1975년에는 세계 야생동물 기금 위원회의 이사직을 맡기도 했다. 1979년엔 청소년 육성 비지니스 명예의 전당에 가입되었다.


David Ogilvy died on 21 July 1999 at his home, the Château de Touffou, in Bonnes, France. Ogilvy remains one of the most famous names in advertising and is considered one of the dominant thinkers, along with Raymond Rubicam, Leo Burnett, William Bernbach, and Rosser Reeves.

데이비드 오길비는 1999년 7월 21일에 프랑스 자택에서 숨졌다. 오길비는 여전히 광고계에서 가장 유명한 사람 중 하나이자, 루비컴, 레오버넷, 윌리엄 번벅, 로저 리브스와 함께 독보적인 인물로 남아있다.



Works

His book Ogilvy on Advertising is a general commentary on advertising and not all the ads shown in the book are his. In early 2004, Adweek magazine asked people in the business "Which individuals - alive or dead - made you consider pursuing a career in advertising?" and Ogilvy topped the list. The same result came when students of advertising were surveyed. His best-selling book Confessions of an Advertising Man (ISBN 1-904915-01-9) is one of the most popular and famous books on advertising.

그의 저서 Ogilvy on Advertising 는 광고 일반에 대한 견해를 담은 것이다. 오길비는 2004년의 잡지 Adweek 의 업계 내 조사 "어떤 인물이 당신을 광고계에 발담그게 했습니까?" 에서 일등을 차지했다. 광고학도들을 조사했을때도 결과는 동일했다. 그의 베스트셀러 어느 광고인의 고백  은 광고계에서 가장 유명한 책 중 하나이다.


Ogilvy’s advertising mantra followed these four basic principles,

오길비의 광고는 아래의 네 원칙을 따른다.


Research: coming, as he did, from a background in research, he never underestimated its importance in advertising. In fact, in 1952, when he opened his own agency, he billed himself as research director.

Professional discipline: "I prefer the discipline of knowledge to the anarchy of ignorance." He codified knowledge into slide and film presentations he called Magic Lanterns. He also instituted several training programs for young advertising professionals.

Creative brilliance: had a strong emphasis on the "BIG IDEA."

Results for clients: "In the modern world of business, it is useless to be a creative, original thinker unless you can also sell what you create."

Research: 그가 리서처로써의 배경이 있는 만큼 그는 광고에서의 리서치의 중요성을 간과하지 않았다. 1952년, 처음 에이전시를 설립했을 때 그는 본인을 리서치 디렉터라고 말하기도 했다.

Professional discipline: "난 무지의 혼란보다는 앎의 규율을 더 좋아한다" 그는 그가 매직 랜턴이라고 불렀던 slide 와 필름 presentation 에 그가 아는 바를 기록했다. 또한 그는 젊은 광고인들을 위해 트레이닝 프로그램을 도입하기도 했다.

Creative brilliance: "빅 아이디어" 를 강하게 강조했다.

Results for clients: "현대 비지니스의 세계에서는, 만든것을 팔지 못한다면 창의적인 것도, 독창적인 사고도 쓸모없는 것이다."

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